رئیس فدراسیون فوتبال در نهمین نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال تاکید کرد که سال 93 را سال فوتبال پایه نامگذاری خواهیم کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان با تشکر از 150 نفر از متولیان فوتبال کشور در استان‌ها که به این نشست آمده بودند، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال در شش سال گذشته به فوتبال پایه داشته و اصل و اساس برنامه‌های ما با توجه به دستورالعمل‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه بوده است.
 
وی افزود: ما امسال با حضور بلاتر فستیوال زیر 12 سال را با حضور همه استان‌های کشور برگزار کردیم و همه به اتفاق از برگزاری مطلوب و باشکوه این فستیوال تقدیر کردند اما در مراسم بهترین‌های آسیا این ژاپن بود که اول شد، در حالی که ما نیز شایسته این عنوان بودیم. اما ما کارمان را ادامه می‌دهیم و با ژاپن در این زمینه همکاری‌های مشترک خواهیم داشت و تفاهم نامه‌هایی نیز امضا شده که به زودی عملی خواهد شد.
 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره سامانه عضویت در مدارس فوتبال گفت: امیدواریم هر چه زودتر کارت عضویت مدارس فوتبال در این سامانه ساماندهی شود تا به صورت مدرن و به روز بتوانیم در این زمینه فعالیت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید همه استعدادهای کشور شناسایی شوند گفت: باید برای همه بازیکنان 8 سال به بالای کشور شناسنامه درست شود و پروفایل‌های آنها زیر نظر باشد تا بهترین‌هایشان بتوانند به تیم ملی وصل شوند و در رده زیر 14 سال رشد و پرورش پیدا کنند و این جز با همکاری و هماهنگی مدارس فوتبال و استان‌های کشور نیز میسر نیست. سال آینده رقابتهای قهرمانی آسیا در همدان برگزار می‌شود و البته از سال آینده این مسابقات به صورت فستیوال برگزار می‌شود.
 
کفاشیان افزود: در فستیوالی که در آبان ماه برگزار شد بلاتر تاکید داشت تا در تیم‌های پایه در سراسر کشور به صورت علمی و آکادمی تشکیل شود تا بهترین‌های تیم‌ها به تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف معرفی شوند.
 
وی با اشاره به اینکه سال 93 را سال فوتبال پایه نامگذاری خواهیم کرد، تصریح کرد: با توجه به بودجه 8 تا 9 میلیون دلاری جام جهانی که به فدراسیون اختصاص داده می‌شود برای فوتبال پایه و تیم‌های ملی برنامه ویژه‌ای داریم و در هیات رئیسه قرار است سال آینده را سال فوتبال پایه اعلام کنیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: همه مدارس فوتبال باید در طرح استعدادیابی تیم‌های ملی دیده شوند هیچ بازیکنی از چشم استعدادیاب‌ها دور نماند چرا که با داشتن تیم‌های ملی پایه قدرتمند فوتبال در رده‌های پایه تضمین می‌شود. در همین زمینه بودجه‌ای به کمیته‌های جوانان استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند تا استعدادیابی برای تیم‌های ملی در همه نقاط کشور انجام شود.
/2759/